Tält i natten

Låna lokaler

Behöver du för scoutverksamhet ibland tillgång till lokaler för konferens, styrelsemöte, utbildning eller liknande?

Nordöstra Götalands scoutdistrikts kansli

I Linköping, på Apotekargatan 14, hyr distriktet ett kontor hos Sensus. Här finns det tillgång till rum i olika storlekar, skrivare, projektor, whiteboard, kaffebryggare med mera.

Kansliet ligger i centrala Linköping med flera parkeringshus i närheten, ca fem minuters gångväg. Till Resecentrum tar det ungefär femton minuter. Närmsta busshållplats är Stora Torget Linköping, här stannar Lokalbussar (3, 13, 25 och 232).

Boka via epost: styrelsen@nogscout.se.

Scoutborgen

Distriktet äger även ett hus i Norrköping, Scoutborgen. Huset är för närvarande uthyrd till annan föreningsverksamhet och därför inte möjligt att låna.

Övriga Lokaler

• Valla Scoutkår har en scoutgård belägen i pittoreska Gamla Linköping, nära till Vallaskogen. Lokalen ligger nära till kollektivtrafik och går att hyra till planeringsmöten, evenemang eller fest. Mer info och bokning.
  • S:t Lars Scoutkår har en scoutstuga Gammalkil. Stugan ligger väster om nykil där både bussförbindelser och en mataffär med begränsat utbud finns. Sjön lillsjön ligger ca en km därifrån med en bra badplats. Länk till S:t Lars scoutkårs sida.
  • Linköpings Scoutkår har gården Lövsveden, som ligger utanför Rimforsa, ca 3,5 mil från Linköping.
    Området har ett flertal hus samt skog och ängar, vilket gör att det lämpar sig både för kursverksamhet och läger. Länk till Linköpings scoutkårs sida om Lövsveden.
    Hur man hyr anläggningen.
  • Kärna Scoutkår har en scoutlokal vid naturreservatet Kärna mosse. Mer info och bokning.
  • Björsäters Scoutkår har en kåta som de gärna hyr ut. Länk till deras hemsida.
  • KFUM Norrköping Scout har tre lokaler som de kan hyra ut till scoutkårer. Länk till deras hemsida.

Kontakta distriktet om du letar efter något annat, vi kanske kan tipsa. Vill du att din kårs lokal ska finnas med på den här listan? Maila it@nogscout.se