stjärnhimmel_och_tält_på_jamboree17

Info för arrangörer

Arrangemangen i dirstriktet har fasta veckor de arrangeras på. Datumen bör läggas in i distriktets kalender inför påföljande år.

Distriktet marknadsför kontinuerligt arrangemangen inom den närmaste tiden i sina nyhetsbrev, på facebook och hemsida.

Några dagar innan sista anmälningsdag bör också en påminnelse gå ut på facebooksidan om Arrangemanget. Kontakta arrangemangsansvarig eller IT & Kommunikationsansvarig (se kontakt distriktet).

Information om arrangemanget ska finnas IT & Kommunikationsansvarig tillhanda för marknadsföring en månad innan arrangemanget startar men gärna så tidigt som möjligt. Se info nedan!

Anmälan bör öppna i samband med att tid och plats läggs upp och sista datum för anmälan bestäms så klart av arrangören själva men ett förslag är att detta sätts till en vecka innan arrangemangets start.

Anmälan kan göras via ett webb-formulär (ex. Google-formulär, Excel-undersökning eller direkt i distriktets hemsida) vilket sedan kan bäddas in i kalendern. IT & Kommunikationsansvarig kan hjälpa till att bygga ett anmälningsformulär.

Information som är bra att ha om varje deltagare:

Namn

Kår

Patrull

Mejl

Tel nr

Allergier

Mat

Särskilda behov (till exempel: spindelfobi, svårt att gå långt, måste sova inne)

Mediciner

Telefonnummer till anhörig hemma

Information som bör finnas deltagarna tillhanda innan sista anmälningsdatum:

Vilket arrangemang

För vilken eller vilka åldersgrupper

Tid för start och beräknat slut

Plats, gärna med koordinater

Kostnad och om något ingår, per person, patrull eller vad som gäller

Vad deltagarna ska ha med sig, utrustning, mat etc

Kontaktperson till anhörig som inte är med på arrangemanget

Arrangör, kontaktperson, mejl och/eller telefonnummer

Hur man anmäler sig

Sista anmälningsdag

Hämta koordinaterna för en plats

Hämta koordinaterna för en plats som du hittar på kartan med din webbläsare, som Chrome, Firefox eller Internet Explorer.

1. Öppna Google Maps.
  2. Högerklicka på platsen eller området på kartan.
  3. Välj Vad finns här?
  4. Under sökrutan visas ett informationskort med koordinaterna.