HKJ08022011_104

Roververksamhets

Roverrådet är en grupp roverscouter som arbetar för att skapa och bibehålla scoutglädje hos (distriktets) roverscouter. Vi vill ha en aktiv roververksamhet och satsar då på att erbjuda olika arrangemang och träffar för alla som är och vill bli roverscouter.

Står du utanför den tidsberövande Gnällboken (aka Facebook) är detta din enda informationskanal från oss, såvida du inte skickar iväg ett mejl till oss med ditt namn och mejladress. Då slänger vi in dig i vår mejllista. Ni når oss på roverradet@nogscout.se.

OBS: Bara för att roverprogrammet är gjort för scouter i åldrarna 19-25 år betyder inte det att Roverrådet nekar 25+-are. Tveka inte om du vill ta med dig ledarkollegan och hänga med på äventyr!

Arrangemang för roverscouter hittar du här. Har du ett Facebook-konto får du jättegärna gå med i gruppen Roverscouter i Nordöstra Götalands Scoutdistrikt. Passa också på att gilla Roverrådets Facebook-sida!

Sångsugen? Prova Roversången!