Barn och unga på Jamboree17

Utvecklingskonsulenter

I scoutrörelsen heter de som arbetar med kårutveckling och stöd utvecklings- eller scoutkonsulent.

Utvecklingsarbete ger ledare ny kraft och energi vilket i sin tur ger Scouterna en fortsatt bra verksamhet. Ett bra sätt för kårerna/avdelningarna att finna tid för utvecklingsarbetet är att redan vid planeringen för kommande termin, ersätta ett ordinarie möte med besök av en utvecklingskonsulent. Det går förstås bra att också använda redan befintliga planeringsdagar. Det blir en väl investerad tid som inspirerar och ger kåren goda förutsättningar att fortsätta verka för barn och ungas utveckling inom scouterna. Inriktningen på vårt besök bestämmer vi tillsammans för att möta just era behov där ni för tillfället befinner er.